Filmpje voor op schoot

Een dag in groep 1.2 op de Koningslinde

In het bovenstaande filmpje wordt u meegenomen door Sara en Pien. Zij vertellen hoe een dag verloopt in de groep 1.2. Zo krijgt u een kleine inkijk in het reilen en zeilen op onze school.

Kleuters leren door een uitdagende omgeving waarin ze zelf ervaren en op ontdekkingstocht mogen gaan. De omgeving op de Koningslinde is gevarieerd, zoals buiten het creatief-denken-veldje, de speelplaats en het bos. Binnen spelen we in de gymzaal, op het leerplein of in de klas waar verschillende hoeken zijn. Deze hoeken worden ingericht vanuit het IPC-thema. Zo worden de kinderen wisselend uitgedaagd de doelen of vaardigheden te oefenen en te ontwikkelen op verschillende manieren dat bij hen past. Door aan te sluiten bij de natuurlijk behoeften van het brein leren de kinderen sneller en meer, onthouden ze de lesstof beter en vinden ze leren ook nog leuker. Vanuit dit gegeven richten wij ons onderwijs in. Meer praktische informatie ontvangt u bij de kennismaking of vindt u hier.